reklama

Vizualizácia...alebo o tom ako sa sen stáva realitou

Stojím na veľkej kope zožltnutého lístia a jediné zvuky ktoré vnímam sú: hudba z neďaleka a zvuk vetra ako odnáša tie listy spod mojich nôh. Smerujú k domčeku, pri ktorom stojí stromček a psia búda. K domčeku, v ktorom býva(to je zatiaľ záhada, treba íst ďalej)... Tie listy sa nikdy nevrátia pod moje nohy, presne ako mne príležitosti, ktoré som dostal, ale nevyužil som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)


Je to teraz jedno, s minulosťou toho užveľa nenarobím, jedine, že by som sa z nej poučil, ale to asi každý bymal. To čo mi ostáva je hŕstka snov, ktoré si držím možno viac než okov hlave. Sny pre mňa boli odjakživa dôležité, nahrádzali veci, ktoré michýbali a ktoré mi chýbajú. Nie úplne, ale predsa aspoň trošku. Jediná škoda,že snívam aj keď by som mal byť čulý. Opitý riekou snov namiesto toho aby somtriezvo vnímal realitu. A niekedy si tak vravím, nie je to náhodou lepšie?

Veď pozrite sa na realitu, často krát jehrozná a nedá sa na ňu pozerať, človek v nej len trpí a aj keďsa akokoľvek fyzicky snaží, nič z toho. Sme znechutení zo správaniaokolitého sveta, z vecí, ktoré sa dejú niekde tisícky kilometrov od nás.Hľadáme našu bútľavú vŕbu a tou môže byť naše snívanie. A nemá zaúlohu len zakryť našu nespokojnosť ako lacný náter, ktorý po pár dňoch opadne(podľa mňa vôbec nemám zlé skúsenosti s natieraním ;) ). Ide hlavneo to aby sme snívali správne a vôbec to nie je také jednoduché ako samožno na prvý pohľad zdá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To o čom sa snažím písať sa nazývavizualizácia. Ja som sa o nej dopočul z jednej poviedky z knihySlepačia polievka. Veľmi sa mi to páčilo. Človek zavretý vo väzenskej celeveľkej ani nie viac ako 8 metrov kubických (áno, ja viem, že je to máloa nepomýlil som sa) sníva o tom ako bude hrať golf hneď keď sa odtiaľdostane, premýšľa nad každým úderom, každým detailom a takmer každúchvíľku, ktorú presedí vo svojom prechodnom „domove“. Sníva o tom ako muto v budúcnosti ide a darí sa mu. No a keď ho pustia a onsi skutočne ide zahrať, odohrá to ako vo sne, doslova.

V podstate z knihy som prvýkrátpočul len samotný názov tohto snívania, sám som ho však nevedomky skúšal. Akočlovek, ktorý nedokáže prestať rozmýšľať nad všetkými všemožnými hlúposťamibežného života som takto po večeroch sníval ako dám na nasledujúcom tréningugól alebo ako niečo urobím na ďalší deň a často sa mi to aj podarilopresne ako v myšlienkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavné je premyslieť si každý kúsok toho čochceme dosiahnuť. Možno to bola len náhoda alebo možno toto dokáže fungovať ajv ľúbostnom živote a v spoločenských záležitostiach. Ja všakverím, že dokáže. Tak na to aby ste si niečo mohli vysnívať, musíte vlastniťvysokú dávku kreativity...asi kilo alebo dve. Potom musíte mať aj schopnosťpredstaviť si veci ako v skutočnosti vyzerajú alebo si vytvoriť ichvlastný obraz ale s veľkým prihliadnutím na ich reálny vzhľad...POZOR!!táto vlastnosť sa nemeria na kilá, tak sa nesnažte si ju vypýtaťv obchode. Ďalej potrebujete orieškovú čokoládu, lebo tú mám najradšej. Ponej vôľu snívať. Čas sa nájde vždy, v škole, v práci, za volantomradšej nie a už vôbec nie ak ste pilot lietadla. No a ani pokiaľ stezubár alebo zubárka. No a nakoniec je to trpezlivosť. Niektoré vecinepôjdu hneď, tak túto metódu nehádžte hneď do koša. No veď ako by ste ajmohli? Nie je hmotná. Ja trpezlivý veľmi nie som, ale v poslednej dobe užsa vážne zlepšujem. Fakt! Už vydržím aj viac ako 5 sekúnd než skúsim prstami čije vriaca voda naozaj taká vriaca ako sa vraví.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak to aspoň skúste ako ja. Mám pocit, že toje úplne skvelé a pomáha to. Možno som najväčí naivko alebo snílek nasvete a možno oproti ostatným ľuďom snívam totálne chabo a mám lenšťastie (mimochodom, šťastie si môžete tiež vysnívať).

Snívajte teda dôkladne a predstavte sikaždú maličkosť okolo toho o čom snívate. Stromček vedľa domčeka na koni.Mm..teda toto skôr nie. Radšej stromček vedľa domčeka v ktorom stretnetesvoju pravú lásku. Zvonček na ktorý budete musieť zazvoniť aby vám otvorila.Bude biely? Sivý? To je jedno. Okno cez, ktoré vás zbadajú jej oči ešte skôrnež vám otvorí tie mohutné drevené dvere, ktoré škrípu, lebo sused opravár ichešte neopravil. Psa, ktorý na vás pozerá akoby vás chcel zožrať takého ako stepráve tam namieste. Ešteže je na retiazke priviazaný o svoju búdu, ktorástojí vedľa toho stromčeka spomenutého na začiatku, inak by vám asi bol zamazalnové tričko masťou z mäska, ktoré pred chvíľou jedol. Práve to nové modrétričko, ktoré vám absolútne nejde k tým otrasným nohaviciam čo ste dostalina Vianoce a nosíte ich len vtedy keď ste lenivý oprať ostatné.Z vedľajšieho domu hrá hudba, na ktorú budete o pár rokov spomínaťako na pamätnú z dňa keď ste stretli vašu lásku. Jej kroky už pomalyprehlušujú tú hudbu z vedľa. Otvára dvere, zas zaškrípali, usmieva sa navás a jej ruka okamžite vystrelí ku vám až ste z toho zaskočený. Oberuky sa stretnú a potrasú sebou. Z domu sa ťahá vôňa ako od babkyz kuchyne keď pečie ovocný koláč. No krajšie ako vôňa koláča je vôňavlasov už vašej hostiteľky, lebo vás pozvala do domu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo ďalej? Snívajte :) . Je to fajn. Vážne

Matej Jelínek

Matej Jelínek

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ťažko by som tu asi obsiahol všetko čo by som o sebe vedel povedať. Asi bude lepšie, keď ma spoznáte cez to čo píšem, pretože cez činy alebo tvorbu človeka ho môžete spoznať oveľa lepšie ako z jeho opisov.No pár vecí hádam povedať môžem. Milujem šport, som súťaživý typ a niekedy musím byť za každú cenu prvý (no tak zas za každú nie). Tiež mám rád hudbu a hru na gitare. Spev radšej nespomeniem, lebo neviem či sa to tak dá nazvať, ale snažím sa. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu